Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Navíječ pryžových dopravníkových pásů
Richtr, Pavel ; Mlčoch, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout zařízení pro navíjení pryžových dopravníkových pásů o šířce 1830 mm do svitků o maximálním průměru 4500 mm.
Snižování vibrací a akustických emisí pohonných jednotek aplikací virtuálního motoru
Svída, David ; Kovář, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kovář, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce řeší problematiku vibrací klikového ústrojí spalovacích motorů, metody jejich analýz a následného snižování aplikací výpočtových modelů, využitelných již v prvních fázích vývoje nové pohonné jednotky. Je zaměřena především na vytvoření postupu pro určení parametrů zobecněného více prvkového viskoelastického modelu pryžového torzního tlumiče pro klikové hřídele spalovacích motorů. V první části byla na základě vyhodnocení odezvy volného tlumeného kmitání zjištěna teplotní závislost modulu pružnosti ve smyku a ztrátového součinitele na teplotě. Pomocí optimalizační metody byly následně vypočítány parametry viskoelastického modelu pro dva tlumiče o různých tvrdostech pryže. Ze znalosti předchozích hodnot je spočítán průběh rozložení teplot uvnitř pryžového segmentu během harmonickém kmitání. V rámci práce byla vytvořena nadstavba výpočetního systému Matlab/Simulink ve které byl výpočtový model viskoelastického pryžového tlumiče ověřen a porovnán s měřením. V průběhu práce byla provedena řada měření na vznětovém spalovacím motoru v celém provozním otáčkovém spektru. Průběhy kmitání klikového hřídele byly změřeny laserovými snímači POLYTEC a B&K. K zjištění rozložení teplot na povrchu tlumiče byla použita termovizní kamera Infratec VarioCAM a pro potřeby výpočtového modelu provedena indikace spalovacích tlaků ve válci analyzátorem SMETEC Combi. Všechny měřicí procedury jsou v práci přehledně popsány.
Konstrukce formy pro pryžový výlisek
Bátrla, Martin ; Nohál, Libor (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je současný stav poznání, zahrnující teorii vstřikovacích forem pro gumárenský průmysl. Dále je v práci popsán postup při návrhu konstrukce vstřikovací formy pro pryžovou manžetu, která má sloužit jako ochrana před prachem a jinými nečistotami. Výstupem práce je 3D model vstřikovací formy vytvořený v SolidWorks 2015 a 2D dokumentace vybraných dílů.
Specifika tváření elastomery
Barák, Vít ; Peterková, Eva (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled metod tváření využívajících elastomerový nástroj včetně rozdělení jednotlivých nástrojů a vhodnosti k daným operacím. Tváření elastomery se řadí mezi nekonvenční metody tváření pomocí pružného nástroje, které je vhodné zejména pro tváření plechů. Jako materiál se používá pryž a polyuretan. Jsou zde také uvedeny vlastnosti, tvářecí síly a další zajímavosti elastomerů. Princip spočívá v nahrazení pevné části nástroje pružným médiem. Metody tváření jsou rozděleny podle konstrukce nástroje, na tváření otevřeným nástrojem a tváření uzavřeným nástrojem. Tváření otevřeným nástrojem zahrnuje ohýbání a zakružování. Mezi tváření uzavřeným nástrojem patří metody Guerin, Marform, Maslenikov, radiální vypínání a protlačování. Dále jsou uvedeny ukázky nástrojů a odlišnosti oproti konvenčním metodám a kapalinám. Výhodou elastomerového nástroje je nízká cena, jednoduchost a šetrnost k povrchově upraveným výrobkům. Nevýhodou je nízká životnost, nízká produktivita a použití velkých tvářecích sil. Tváření elastomery má uplatnění v kusové a malosériové výrobě.
Návrh pryžového tlumiče vznětového řadového čtyřválce.
Sedlák, Aleš ; Svída, David (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pryžového tlumiče torzních kmitů vznětového řadového čtyřválce. Skládá se z několika na sebe navazujících částí. První část je věnována technickému řešení tlumičů torzních kmitů. Druhá část obsahuje výpočet torzních kmitů klikového hřídele bez tlumiče. Poslední část diplomové práce je věnována návrhu pryžového tlumiče a výpočtu torzních kmitů klikového hřídele s tlumičem.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
Stanovení závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu
Beseda, Vojtěch ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu. Vlastnostem, použitím a chováním pryže je věnována první část práce. Navazuje část, kde je uveden popis problému a rozbor technologie výroby dané součásti. Práce pokračuje přípravou a prováděním jednotlivých testů stanovených na základě informací plynoucích z první části a z požadavků firmy. Na závěr jsou z naměřených dat vyhodnoceny potřebné závislosti a doporučení pro správná měření. Diplomovou práci uzavírá technologicko-ekonomické zhodnocení, ve kterém jsou uvedeny jednotlivé náklady pro přípravu, realizaci a rozbor testů.
Vliv temperace a podmínek skladování pryžových dílů na výslednou soudržnost spoje
Jílková, Ingrid ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výskytu voskových fází na povrchu technické pryže, používané v automobilovém průmyslu. Teoretická část se zabývá rešerší o složení a výrobě pryže. Je zaměřena na složení gumárenské směsi a vosků. Vysvětluje technické vlastnosti, důvody užití a výhody všech přísad gumárenské směsi. Dále objasňuje podstatu vosku a jeho využití v pryži. Dále objasňuje, jak se pryžová pouzdra skladují a také proč je žádoucí vosk na povrchu pryže identifikovat. Praktická část se zabývá návrhem metodiky identifikace vosku na povrchu pryže. Uvádí porovnání metod možností identifikace vosku a jejich vyhodnocení.
Vliv podmínek skladování na kvalitu přilnavosti pryžových pouzder ke kovovému povrchu
Kvapil, Štěpán ; Muroň, Aleš (oponent) ; Kandus, Bohumil (vedoucí práce)
Teoretická část práce je zaměřena na vypracování rešerše na téma vulkanizace a post vulkanizace, tedy výroba pryže a spojení pryže s kovem s pomocí nejnovějších technologií. Tato část slouží jako teoretický základ pro vypracování školícího podkladu a experimentální části, které spadají do části praktické. Školící podklad má sloužit pro rychlejší a efektivnější zaškolení nových pracovníků a jako celistvý soubor informací k automatickému centru MAT. Ve vlastní práci je popsána metodika tvorby příručky a jsou zde vloženy identické ukázky z tohoto dokumentu. Experimentální část je zaměřena na přilnavost pryže ke kovovému povrchu s následným vyhodnocením. Vysvětlení celé problematiky od přípravy, post-vulkanizace, stržení, přes měření až po určení maximální možné doby uskladnění nastříkaných pryžových lůžek.
Zkušební komora pro ozónovou degradaci pneumatik
Píza, Tomáš ; Veselý, Oldřich (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením optimálního způsobu zatěžování pneumatik a dále konstrukčním návrhem zkušební komory pro ozónovou degradaci pryže z pneumatik o rozměrech 13” až 15”. Finálním výstupem diplomové práce je konstrukce zkušební komory, která vyplývá právě ze zvoleného optimálního způsobu zatěžování pneumatik. Dalším výstupem diplomové práce je schematický návrh linky pro ozónovou likvidaci pneumatik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.